sunnuntai 8. kesäkuuta 2014

Festarikesä avattu!

Voi nyyh, festarit on ohi ja saavuin tossa muutama tunti sitten Helsingistä takaisin tänne Tampereelle. Kissa myös tuli hoidosta ja nähtiin ensimmäistä kertaa kolmeen päivään <3 Olikin kauhea ikävä! Hetken jakso mököttää ennen kun suostu tuleen halimaan ja nyt on sitten nukkunut siitä lähtien. Tais olla rankka viikonloppu. Nukkuisin kyllä itsekin, mutta tekee mieli katsoa Orange is the new Blackin ekan kauden pari vikaa jaksoa, että voin alottaa uuden kauden kattelun.

Mutta tässä vähän festarijuttuja perjantailta! Varautukaa kuvaspämmiin...

                                                                    Perjantai

Pendolino <3
Lähdin siis Tampereelta junalla joskus vähän ennen yhdeksää ja heräsin seittemältä parin tunnin unien jälkeen ja sen kyllä huomaa kuvasta. :D Oon niin väsyneen näkönen. Bongailin matkan aikana ainakin 7 rusakkoa, pari fasaania ja sitten ihan normilintuja. En oikeen malttanu tehdä mitään, kun jännitti festarit niin hirveesti! Huiui.

Juna oli Helsingissä jo joskus 10:30 ja hotelliin pääsi vasta klo 16, niin piti kuluttaa aikaa. Vein tavarat säilytyslokeroon ja lähdin hengaileen ympäri Helsinkiä. :D Kävin ostamassa Promarker tusseja Akateemisesta, sit pyörin metrolla ja ratikalla siellä sun täällä ja vähän herkkuja sun muita tuli osteltua tonne hotelliin. Onneks sit neljältä sinne vihdoin pääsi ja kävin vaan viemässä tavarat sinne ja sitten kipitin pikapikaa juna-asemalle ja hyppäsin Espoon junaan :] 

Kun saavuin paikalle, oli isommalla lavalla esiintymässä Metsatöll, tosin setti oli ihan loppupuolella. Hauskan kuuloista tuo vironkielinen laulaminen :D Sen verran mielenkiintoselta vaikutti, että taidan ens viikolla vähän kuunnella niiden musiikkia! :) Sitten esiinty Anette Olzon ja sen jälkeen toisella lavalla The Rasmus. Kävipä Anette myös laulamassa dueton The Rasmuksen Laurin kanssa. :-) Mua ei kumpikaan kiinnostanut, niin hengailin anniskelualueella juomassa. Ei festareilla oikeen yksin saa aikaa kulumaan, mutta kyllä mulla oli ihan hauskaa. :o 


Tulin ehkä maailman iloisimmaks kun sain tuon punaisen Stam1na paidan! Tuon sinisen ostin joskus jonkun kiertueen klubikeikalta ja se on ollu mun lempipaita jo pitkään, mutta tota punasta himoitsin heti kun näin siitä kuvan! Punanen sopii mulle paljon paremmin. Mut molemmat on ihania, materia-Purr rakastaa <3 Pitihän se heti laittaa päällekin  B) 

Pahoittelen keikkakuvien laatua, mutta parempaan en pysty tolla puhelimella. :D Ilman zoomia laatu ois ihan siedettävä, mutta en uskaltanut mennä kauheen lähelle lavaa etten liiskaannu. Liiskaannuin kyllä silti... vähän. 


Ah, Sabaton!
Näitä poikia odotin ehkä eniten (jos ei oteta huomioon Stam1naa, mutta se onkin mun lempparibändi ja esiinty ihan eri päivänä), koska näiden uusin albumi on ihan pure gold. Eikä keikka ollut yhtään pettymys, itseasiassa ylitti kaikki mun odotukset! :) Yleisö varsinkin yllätti täysin. Kaikki oli ihan messissä, kaikki huus Sabaton huutoja joka kerta kun musiikki lakkas ja koko yleisö pomppi kun Primo Victoria pärähti soimaan. Saatoin päästää pienet itkutkin keikan aikana. Oli ihan mahtavaa! <3 

Hikisenä suoraa Sabatonin keikalta juoksin toiselle lavalle, missä alotti Cheek. Hävettää myöntää, mutta Cheek on ehkä mun suurin pahe. Vihaan räppiä, varsinkin suomalaista sellaista, mutta Cheekin musaa tykkään popittaa, varsinkin kännissä. Riehuinkin Cheek fanien seassa kun vanhakin tekijä, vaikken jätkää ookkaan ikinä ennen nähnyt. :D Diandran ja Yasmine Yamanakon mukana oleminen oli oikeen positiivinen yllätys. Rakastan tota Syypää sun hymyyn -biisiä. 

Cheekin jälkeen oli tunnin levähdystauko ennen Within Temptationia. Toka kerta kun kyseisen bändin näen ja olin hieman pettynyt. Eihän mulla oiskaan hirveesti ollu voimia riehua, mutta vähän oli jotenkin tylsä keikka. Kivaa oli tietysti, mutta vähän jäi paha maku suuhun. Laulaja vaikutti vähän väsyneeltä. Mut niin käy joskus. :) Onneks tuli paljon hyviä biisuja! 


Matka Espoosta takaisin Helsinkiin oli aika jäätävä. Mulla loppu puhelimesta akku heti kun pääsin bussiin, eikä mulla tottakai ollu hotellin ovikoodia muistissa... ainoostaan puhelimen tekstareissa ja sähköpostissa. Pieni paniikkihan siinä iski, kun hengasin keskellä yötä Helsingin keskustassa eikä mulla ollu mitään käsitystä missä mä oon. Onneks tunnin paniikin jälkeen keksin keinon päästä nettiin ja pääsin turvallisesti hotellille nukkumaan. Huhhuh! Sen jälkeen opettelin ovikoodin ulkoa :D 

Lauantaista ja sunnuntaista kirjotan hieman myöhemmin, koska muuten tästä postauksesta tulee ihan liian pitkä! :D 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti