keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Ikuisuusprojekteja 1

Ah, ikuisuusprojektit.
Mä oon erittäin saamaton ihminen ja mulla onkin aika monta ikuisuusprojektia, joita suunnittelen aloittavani tai oon alottanut mutta jostain syystä sitten lopettanut kesken :-D Nyt mä oon kuitenkin päättänyt, että osa näistä on pakko saada rullaamaan koska osalla on vaikutusta raskautumiseen ja osa on vaan ihan mun kannalta tärkeä saada vireille. Takapakkia tulee varmasti, mutta oon ylpeä jos edes jonkun näistä saan rullaamaan suht kivuttomasti.

Tästä tulee tämmönen useamman postauksen sarja, koska keksin näistä vaikka kuinka paljon jauhettavaa... huh. :D

Laihdutus ja terveellinen ruokavalio
Tää nyt on ehkä tärkein ja pisimpään kestänyt. Mä olen kyllä normaalipainon ja ylipainon rajoilla, mutta mahan kohdalle on kertynyt tommonen ah niin ihana pömppis, mikä mua häiritsee ihan hirveästi. Sen haluaisin kiinteyttää pois, sitten haluaisin lisätä elämään jotain säännöllistä liikuntaa ja syödä terveellisesti.

Mun ruokavalio on aika vaihtelevaa. Jokapäivä syön herkkuja, mutta lämpimän ruuan syön tosi vaihtelevasti. :/ Koulussa toki syön aina, mutta mulla on paljon vapaapäiviä ja nyt alkaa kesälomakin. Ehkä suurin vaikeus tässä ruokajutussa on se, että mun pitää aina syödä sitä mitä tekee mieli tai en jaksa tehdä ruokaa. Valitettavasti aina vaan tekee mieli niitä samoja ruokia ja sitten niihin kyllästyy helposti. Esimerkkinä makaroonimössö, spagetti ja jauhelihakastike sekä tortillat. Herkuista en aio luopua, mutta mun mielestä on ihan okei syödä pieni määrä herkkuja jos sen syömisen saa pidettyä kohtuullisena. Jos ois vaan yks herkkupäivä per viikko, luultavasti syöminen menis överiks ja sitten koko viikon laihdutus valuis vessanpöntöstä alas.

Ruokailuun pitäis lisätä säännöllisyyttä, enemmän aterioita ja monipuolisempaa ruokaa. Aamupalaa en osaa syödä, lounas jää väliin jos en oo koulussa ja illan pyhitän usein herkuttelulle. Tähän on pakko saada joku muutos, varmasti vaikuttais yleiseen mielialaan ja vireystilaan. :I

Liikunnasta... yh. Liikunta on mulle kirosana. No okei, oli ennen. Kuukausi sitten sain yllättävän liikuntapuuskan ja aloin lenkkeilemään 7km päivässä (vaihtelevasti hölkäten, kävellen ja juosten). Tätä ennen liikuntaa ei ollut ollenkaan, ainoastaan hyötyliikuntaa joka sekin rajottu siihen että kävelin bussipysäkille tai kauppaan. Nyt aion yrittää pitää yllä tota lenkkeilyä, vaikka tää helleaalto vaikeuttaakin asiaa huomattavasti. Nyt on ollutkin hieman takapakkia, mutta se on johtunut koulustressistä.

Tavotteena on siis saada pois n. 10kg, kiinteytyä ja ruveta syömään monipuolisesti. Tähän aion varata aikaa useampia kuukausia, koska tää tulee olemaan todella pitkä ja vaikea prosessi. Mutta ainakin tällä hetkellä oon aika luottavaisin mielin~

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti